29 May 2014

My Shadow - La mia ombra

In the way a shadow follows me,
glued to my body,
in solidarity with my spirit,
unique in keeping me in balance
in difficult times,
silent in listening to my whims,
faded to give me more light.
It is you,
you're my shadow,
my reflected light,
the bookmark in a novel
yet to be completed.
I turn off the light, hoping not to see you,
instead you're here, here with me,
as a supernatural entity,
like the woman that I love:
My shadow.

 Nel cammino un'ombra mi segue,
incollata al mio corpo,
solidale con il mio spirito,
univoca nel tenermi in equilibrio
nei momenti difficili,
silenziosa nell'ascoltare le mie fisime,
scolorita per dare a me più luce.
Essa sei tu,
tu sei la mia ombra,
la mia luce riflessa,
il segnalibro di un romanzo
ancora da terminare.
Spengo la luce, sperando di non vederti,
invece sei qui, qui con me,
come una entità soprannaturale,
come quella donna che io amo:
La mia ombra.



No comments: